Gekke vent! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Gekke vent! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Gekke vent!

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

23 November 2010 | Nederland, Amsterdam

“Je bent ’n gekke vent!”............ Dion zei het wel tien keer tegen me toen ik hem vorige week dinsdag op zijn 18e verjaardag verraste met het plotseling verschijnen aan zijn ontbijttafel. Jaja, heus waar, ik was even in Nederland om Dion’s 18e verjaardag te vieren.
Om 05.00 uur in de ochtend reed ik in een auto van vriend Martin naar Rockanje. Rinus was de enige die wist dat ik zou komen: hij liet me stilletje via de achterdeur naar binnen en toen Dion na de frisse douche beneden kwam om op tijd naar zijn werk te vertrekken, dacht hij dat hij toch nog droomde: zie ik dat nu goed? Is dat mijn vader aan de tafel? Dat kan toch niet, die zit in Zambia! Maar Dion zag het goed; het was echt ikkie, zijn vader! Het was weer zo’n bijzonder moment in mijn leven. Geweldig!
Daarna naar boven, naar de slaapkamer van Aniek. Een zoen op haar wang, wakker worden uit een droom en zien dat haar paps boven haar hangt: dromen zijn bedrog! Nee hoor, ik was het echt en met z’n allen een gezellig ontbijt en cadeautjes uitpakken. Yolanthe en Rinus hadden het super geregeld!
Na het ontbijt bracht ik Dion naar zijn werk. Hij heeft het als leerling-CAD-tekenaar enorm naar zijn zin. Leuke collega’s op het werk en ik kan me helemaal voorstellen dat het daar een supersfeer is. Mooie grote open ruimte met fantastische werkplekken, twee beeldschermen voor z’n snuffert en alle moderne apparatuur erbij. Zo trots als een pauw liet ik Dion achter op z’n werkplek!
Terug naar Rockanje en de hele dag met Aniek opgetrokken, foto’s bekijken en vele verhalen aanhoren over haar trip door Indonesie en Thailand, samen met haar jeugdvriendin Nadia.
Na Dion’s eerste rijles met z’n allen gegeten, nog wat nababbelen en terug naar mijn “onderduikadres”.
Afgelopen zondag Dion’s verjaardag gevierd, vele familie en vrienden waren daarbij. Een bijzondere dag en alles met elkaar enorm de moeite waard om heen en weer naar Nederland te vliegen.
Nog vier weken en we zijn met het gezin in Solwezi. Aniek komt dan vanuit Tanzania, Viola is dan al thuis voor de Kerstvakantie, en de 17e arriveren Ilya en Dion in Lusaka. Een Kerst met z’n zessen! Uniek!
Ik prijs me gelukkig met Brenda, de kinderen en de vele lieve vrienden en familie om me heen. De laatste dagen bij Mama Mia thuis geweest, wat klusjes kunnen doen en gezellig bijgepraat.
Op het moment dat ik dit op het internet schiet staat grote neef Remco naast me om me te helpen met het sjouwen van de tassen op het station van Hillegom en Leiden. Daarna is het simpel: beetje sjouwen in Brussel, maar goed, ’t is voor het goede doel!
Het volgende verhaal wordt weer vanuit Solwezi in de ether geschoten.
Jullie allemaal een gezellige Sinterklaas en ook verder liefdevolle dagen in de drukke Decembermaand.
Love and care,
Ronald

  • 23 November 2010 - 13:42

    Igor:

    Dat zijn de betere vaderlijke verrassingen... Daar gaat mn eigen vaderhart sneller van kloppen! Goed gedaan! En nog gefeliciteerd natuurlijk. Mijlpaal: alle kinderen meerderjarig! Ik kan vooruit kijken op bijzondere Kerst. Einat en Daniël zullen hier zijn.

    Warme groet, Igor

  • 23 November 2010 - 14:01

    Mootje:

    OW Ronald wat ben je toch een lieve boef je zoon zal echt gedroomd hebben .... Maar wel super!!! En Aniek die moet toch ook gedacht hebben he wat is dit...

    GEWELDIG verhaal en mooi

    Heel veel liefs vanuit het waterkoude Breda ik ga me weer klaar maken om Pietje te spelen

  • 23 November 2010 - 20:13

    Jose Tromp:

    Wat een geweldig goed plan van jou! Hier heb je je kinderen enorm liefdevol mee verrast! en Dion lijkt op jou van vroeger Liefs Jose

  • 24 November 2010 - 08:08

    Jose:

    Wat ontzettend leuk om te lezen ;)

    Lieve Groetjes

    Jose

  • 28 November 2010 - 14:48

    Jan L Te V:

    Hallo Ronald, Naddat het me even gekost heeft om de tijd te nemen om je verhaal te lezen, hierbij mijn reactie. een super verrassing voor Dion en Aniek. Hun reactie maakt het de moeite en inspanning meer dan waard. Je bent niet gek, maar het is te gek om je zoon zo te verrassen op zijn verjaardag.

    Groetjes vanuit een zonnig maar winters Zuid Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 348251

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: