Saai weer zonder saaie verhalen! - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Saai weer zonder saaie verhalen! - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Saai weer zonder saaie verhalen!

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

11 November 2005 | Nederland, Heemstede

we zijn weer veilig op Nederlandse bodem geland en in de armen van onze familieleden. Het weer is supersaai: zoals het in november hoort te zijn. Onze verhalen zijn geenzinds saai: men hangt aan onze lippen! Jos heeft prachtige verhalen in zijn dagboek, aan Patrick's ogen kun je aflezen dat hij nog in Afrika zit, John heeft zijn Lia enthousiast gemaakt en praat al over het bezoek aan Solwezi voor volgend voorjaar en van Ronald kennen we de verhalen.

Om deze écht allerlaatste af te sluiten wil ik enkele prachtige korte opmerkingen meegeven die tijdens deze trip zijn blijven hangen.

Vraag aan een Afrikaan naar de weg en hij zal al wijzend antwoorden: "Just There!"
Vraag daarna naar de afstand en hij zal antwoorden: "It's not far!"
Na ons avond-uur in de disco van Solwezi weten de Ophemmetjes en ik hoe we om aandacht moeten vragen. Gewoon roepen: "Hé, iewée diedjée!"
En de laatste is van de rasta-barman op Zanzibar. Vroeg je om een colaatje, biertje of wat te eten. Het maakte niet uit. Zijn standaard antwoord was op een regae-toon: "Jeh, why not!?"

Ofwel, krijgt deze reis een vervolg? "Jeh, why not!?"

  • 11 November 2005 - 09:12

    Karlijn:

    Hoi!!!!!!!!!!!!1 Welkom terug! Op welk nummer kan ik je bellen? Igor en ik wilde je (ook) op komen halen maar je bent veel te vroeg geland :-)
    Liefs en tot snel

  • 11 November 2005 - 09:13

    Dion:

    Welkom thuis! Zie je snel en hoor je verhalen graag.

  • 11 November 2005 - 09:43

    Eric:

    Ronald,

    Bedankt voor de mooie verhalen de afgelopen weken. spreek je binnenkort!!

  • 11 November 2005 - 10:23

    Kitty:

    Hai Boef,
    Goed je weer dichterbij te weten! Zal je nog ff met rust laten en zijn vast nog wachtenden voor me...
    Tenzij de NS met wat komt; het logge bureaucratische orgaan.
    Heb het goed.
    kus.

  • 11 November 2005 - 10:23

    Jose-Marie:

    Geweldig wat een belevenissen allemaal, Ronald misschien zien we je zaterdagmiddag nog ??
    Ook welkom thuis gewenst van Frank,Jasper,Barry en Remco.

  • 11 November 2005 - 10:38

    Nynke:

    Ik ben blij dat je weer veilig bent geland!! Welkom terug in het vandaag miezerige, regenachtige Nederland!!! Ik hoop je snel eens te zien en al je verhalen 'live' te kunnen horen! Liefs Nynke

  • 11 November 2005 - 12:10

    Igor:

    Ik belde net maar eens je mobiel in de hoop dat er iemand zou opnemen om aan te vragen wanneer je zou landen vandaag. Krijg ik je zelf aan de lijn! Geweldig! Welkom terug in Nederland. Heb je net een mailtje gestuurd met wat gaten in mn week, dus hopelijk tot snel, bijvoorbeeld in Nieuwegein zodat Karlijn en ik je kunnen voeden met spijzen en wijn en jij ons met inspirerende verhalen. En ja, bedankt inderdaad voor bijna 7 weken trouwe berichten schrijven op deze site. Ik heb er erg van genoten. Tot snel!

  • 11 November 2005 - 12:57

    Anja:

    Ronald,
    We hebben genoten van je verhalen de afgelopen weken!!!!
    Spreek je binnenkort!

  • 11 November 2005 - 17:33

    Wim En Gretha:

    Hallo Ronald, Welkom weer in Nederland en bedankt voor al je verhalen die we zo heel goed konden volgen. We hopen dat je snel weer geacclimatiseerd zult zijn! Groeten uit een wat kouder, winderig Zeeland.

  • 13 November 2005 - 09:16

    Bas Vink...............:

    Beste allemaal,

    Was inderdaad erg ontroerd door John z'n verhalen en blij hem weer alive terug te zien. Nu ik nog volgend jaar nou we zullen zien.

    Bas............

  • 18 Mei 2006 - 09:40

    Piet:

    APRSASCHT VERHASL.
    GAO ZIJ DOIIUASDR!

    ASDHB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 347911

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: