Brenda en Ronald terug naar Zambia - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Brenda en Ronald terug naar Zambia - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Brenda en Ronald terug naar Zambia

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

24 Februari 2008 | Nederland, Hillegom

Dear family and friends,
Lieve familie en vrienden,

Het is écht waar. Brenda heeft het in de afgelopen weken meerdere keren gezegd: de tijd gaat in Nederland twee keer zo snel als in Zambia! In onze dromen probeerden we via contacten met de medicijnmannen wat extra tijd te regelen, de klok langzamer te laten lopen, of stil te zetten, maar het is niet gelukt. We gaan vandaag alweer terug naar Zambia, naar huis! Vele vrienden en familiemensen hebben we maar heel kort gezien of alleen maar gesproken aan de telefoon. Weet dat we veel meer van plan waren, echter de klok draait door........
We hebben zeker niet stilgezeten en Brenda heeft vele indrukken te verwerken gekregen. Ik ook, want wat is het mooi om ons Nederland via de zintuigen van Brenda te mogen ervaren. Ik ben trots Nederlander te zijn! Voor Brenda is Nederland in één woord: "manmade"!
Hier volgen enkele van de vele hoogtepunten, voor Brenda of voor ons beiden:
• de drukbezochte én gezellige receptie op 10 februari
• Brenda met drie zussen van mama Mia op een bank in Nijmegen
• het bezoek aan sauna Elysium
• de pakkende gesprekken met mama Mia
• met de drie kinderen schaatsen op de ijsbaan
• rondleiding in Rolduc in Kerkrade (gebouwd in 1103!)
• kennismaking met beide peetouders
• geen bladeren aan de loofbomen
• lezing bij de K.B.O. in Hillegom
• Dion op de skies naar beneden zien suizen
• al het Nederlandse eten en de overvloedige dranken erbij
• met de trein naar de disco op perron 3A in Haarlem
• sneeuw zien vallen en in handen hebben
• lang niet zo koud dan verwacht!
• de vele leermomenten in het aanbrengen van kunstnagels
• 5 goals van AJAX in de ArenA
• de gehandicapten in de “Manege zonder Drempels”.
……………….En nog veel meer: we doen vele mensen te kort door hen niet te noemen. Iedereen heeft een steentje bijgedragen aan dit unieke en onvergetelijke bezoek van Brenda aan Nederland.

Samen zullen we volgend jaar juni in Nederland zijn om bij de diploma uitreikingen te zijn van onze kanjers Ilya en Dion, die dan hun middelbare school beëindigen. Ik ben eerder terug in NL; wanneer is nog onbekend. In ieder geval vier ik m'n 50ste verjaardag samen met de kinderen op 'n camping in Frankrijk!

In Zambia zijn afgelopen jaar de telefoonnummers veranderd. Sommige vrienden wisten dat niet. Daarom nu nogmaals het nieuwe lijstje.
Ronald 00-260-(0)977-974649
Brenda 00-260-(0)955-413213
Thuis (avond) 00-260-(0)218-821343
Via Teledump kun je vanaf een vaste lijn bellen voor €0,15/min
Draai dan eerst 0900-1533

Post kan naar PO Box 110183, Solwezi, Zambia

Nogmaals dank voor alle liefdevolle ontmoetingen! Wij wensen jullie allemaal een mooie afsluiting van de winter en snel kleurrijke bollenvelden vol geurige hyacinten, narcissen en tulpen.

Love and care!
Brenda en Ronald

• 25 Februari 2008 - 11:15

John Vink:

see you overthere around october
    en denk nog even aan ons lopende project vanuit schaatsen 2007: 4 timmerlui!