Nog een weekje - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Nog een weekje - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Nog een weekje

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

07 September 2005 | Nederland, Heemstede

Tsjonge, wat vliegt de tijd. Ondanks dat er steeds items bijkomen, wordt mijn "to-do-list" gelukkig wel steeds korter. Dit in tegenstelling tot de stapel spullen om mee te nemen naar Zambia: die groeit. Vandaar een plaatje om jullie te laten zien dat ik niet zit duimen te draaien tot het maandagmiddag 12 september is. Volle kracht er tegenaan. De fraaie handgemaakte dekens van Corry en Kees, de overhemden van mijn vader, zonnebrand en weggevertjes liggen klaar.
Ook ben ik met minder belangrijke dingen bezig, zoals een iPod vullen met mijn favouriete muziek. Het wordt zeker weer een reis van uitersten met vele leermomenten. Oom Harry is inmiddels weer in Solwezi zodat we samen met Hugo de eerste weken volop met de projecten bezig kunnen zijn én aktie kunnen nemen.

  • 07 September 2005 - 09:02

    Igor:

    Ja, time flies. Wat fijn voor je dat je alweer bijna gaat! Voor 'ons' achterblijvers wel jammer dat we je vrolijke olijkheid even moeten missen... Gelukkig zien we elkaar zondag nog even. Wat zeker niet op je iPod mag ontbreken is muziek van Oliver Mtukudzi. Deze man is dan weliswaar afkomstig uit Zimbabwe maar is ook zeer geliefd in Zambia. Ik zal je een mp3 sturen via de mail. Tot zondag dan maar he...

  • 07 September 2005 - 09:04

    Igor:

    Mocht je tijdens je verblijf een CD vinden van Oliver zou ik die graag tegen inruil van de benodigde euro's van je ontvangen bij je terugkomst!

  • 09 September 2005 - 15:15

    Theun, Annemieke, Eddy En Nynke:

    Hallo Lieve Ronald,
    Vanuit het prachtige Fryslan wensen wij jou ontzettend veel plezier in het ook zo prachtige Solwezi, Zambia!!!
    Wij hopen dat je het ontzettend naar je zin zult hebben, maar we zien eigenlijk niet in waarom dat niet zou gaan lukken in zo'n geweldig land, met zulke geweldige mensen!!!
    Lieve Ronald, pas goed op jezelf en ga een geweldige tijd tegemoed!
    Veel liefs Theun, Annemieke, Eddy en Nynke

  • 09 September 2005 - 18:51

    Dorine:

    He kerel,

    Jammer dat Peet en ik er allebei zondag niet kunnen zijn, maar het is niet anders. Op afstand geef ik je dan maar een dikke knuffel en wens je veel plezier en succes met alles wat in de planning staat. Geef je liefs van ons aan Brenda? Als je terugkomt zien we je graag snel in ons nieuwe stulpje (vandaag nog 3 weken, helemaal super!) en dan kletsen we lekker bij onder het genot van lekker eten en een goed glas wijn.

    Het ga je goed en geniet!
    Liefs,
    Dorine en Peter

  • 09 September 2005 - 19:41

    Petra:

    Hoi lieve broer
    Wat een gaaf idee om met deze site iedereen op de hoogte te houden. De foto's zijn mooi van kwaliteit, net of we er zelf zijn. Ik kijk nu al uit naar de eerste foto's die je in Zambia maakt. Leuk om dit allemaal te volgen. Ik wens je veel geluk, plezier en een fijne vakantie toe!
    Voor elke dag een kus.
    liefs Petra

  • 09 September 2005 - 20:31

    Rob De Groot:

    Hey Ronald,

    Gaaf voor je dat je weer op reis gaat! En als ik zo je lijstje met doelen lees, kom je misschien wel tijd te kort. Geweldig dat je dit allemaal doet voor mensen die dit hard nodig hebben. We wensen je een goede reis en veel succes. We zullen je op de voet blijven volgen op je website!
    Rob en Bep

  • 09 September 2005 - 22:11

    Karlijn:

    Hey gozert

    Nou snap ik waarom je van die jaloerse berichtjes op Igors site schreef destijds, ik ben nu ook HEEEEEL jaloers...ben vooral erg benieuwd naar het meubel project. Veel plezier met de voorbereidingen en tot zondag! Liefs, Klijn

  • 10 September 2005 - 08:43

    Ad:

    Hoi Ronald,
    Goed idee deze site. En slim dat jij er op bent gaan staan. Leuk fotoboek ook. Maar jammer genoeg nog geen link naar Henzo. Heb ik gelukkig weer wat te doen. Hé veel plezier in Zambia en natuurlijk wil ik op de hoogte blijven van wat je daar allemaal aan het doen bent.
    Groetjes!

  • 10 September 2005 - 09:20

    Leo Van DPA:

    Hoi Ronald, heb me net aangemeld voor je reisberichten.
    Goeie reis en verblijf en groeten aan Fr Pio!

  • 10 September 2005 - 09:45

    Jan Rutjes:

    Ronald, ik wenst je heel veel succes en vooral veel plezier gedurende je trip. Alhoewel ik natuurlijk al als god in Frankrijk woon, ben ik toch ontzettend jaloers op je. Ik hoop je in iedergeval na je "périple" weer te ontmoeten in Nederland of la douce France.

    Bon Voyage
    JAN

  • 11 September 2005 - 14:42

    Marleen:

    Goede reis en de groetjes aan oon Haary

  • 11 September 2005 - 14:43

    Marleen Pater:

    Goede reis en de groeten aan oom Haary

  • 11 September 2005 - 18:54

    Lottie:

    Goede reis Ronald, succes gewenst and take care!

  • 12 September 2005 - 11:23

    Rob Hello:

    Beste Ronald, een goede en succesvolle reis toegewenst en tot ziens.

  • 12 September 2005 - 13:30

    Harry Kunst:

    Beste Ronald,

    Grappig, Pamela heeft omdat zij naar Amerika gaat zich ook aangemeld op de site van waarbenjij.nu
    Eigenlijk ben ik best wel een beetje jalours op jou,
    dat gepiel met die auto's is ook niet alles.
    Wij (fam Kunst) wensen je een hele plezierige reis toe, en naar het programma kijkende gaat dat zeker lukken.
    We hebben ons aangemeld en
    en zullen vol belagstelling je berichten lezen.
    Groetjes,
    Harry en Jose en kids

  • 14 September 2005 - 13:35

    Mayke:

    Hoi,lieve broer
    Even welkom heten in Zambia.
    HIer is de zomer voorbij, dus kan je extra genieten daar.
    Een omhelzing ook van mij aan Brenda en Oom Harry.
    Een goede tijd wens ik je alvast en tot mails. Ik houd het via de site wel in de gaten wat je allemaal aan het doen bent!
    Is alle bagage toch nog meegegaan????
    Liefs Mayke en kusje van Iris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 348265

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: