Mukwa wood is good! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Mukwa wood is good! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Mukwa wood is good!

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

14 September 2005 | Zambia, Lusaka

ja beste, lieve mensen om me heen, 't is wel even wennen aan deze manier van schrijven en jullie op de hoogte houden. Ik had een soort dagboekje bijgehouden, echter dat kan ik nu niet downloaden naar deze computer. Geen probleem: doen we een volgende keer. Dus het gaat dan wel rommelig worden: daardoor dus misschien zelfs wel leuker.
Gisterenochtend na een prima vlucht op Lusaka Airport aangekomen en zonder visum door een aardige zuster door de douane geloodsd. Heb ik dus al jarenlang teveel betaald voor het visum. Onder een strak blauwe lucht met de taxi naar Chachacha guesthouse, afkoelen in een grote badkuip, of klein zwembad, en daarna meteen " zaken doen" voor de stichting MUKWA. We moeten hier in Lusaka veel info vergaren om straks zo min mogelijk verrassingen tegen te komen. We komen net bij de Minister van Forest vandaan. Weer zo een prachtig kantoor met stapels dossiers die je in geen dertig jaar verwerkt krijgt en zeven vette fauteuils. En ook een bijzonder aardige dame die veel tijd voor ons neemt. Deze minister is al vele malen in Wageningen geweest: het Mekka voor de landbouw!! Hieperdepiep Karlijn!!
Waar we in ieder geval achter zijn na de vele bezoeken bij houtzagerijen, markten en houtbewerkingsbedrijven is dat MUKWA de beste houtsoort is. Ofwel de naam van de stichting is goed gekozen en de slogan ook: Mukwawood is good!!
Zo, we gaan er weer vandoor en volgende keer iets meer. Straks is hier mijn aantal minuten om en is alles voor niets getypt.
Houdoe en zoenen voor wie ze hebben wil.
Ronald en Hugo

  • 14 September 2005 - 14:13

    John Vink:

    prachtig bericht!
    houtsoort is goed dus aan de slag ermee!
    en dat visum: komt dat door het zustertje, dat jullie zomaar door konden lopen?
    groet en tot spoedig

  • 14 September 2005 - 15:21

    Mayke:

    He, goed joh..
    Dat verliep dus allemaal soepel.
    Wat is dat eigenlijk, MUKWA.
    Ergens mee te vergelijken, of heb je dat al eerder verteld??
    Succes jongens,
    Liefs Mayke

  • 14 September 2005 - 22:01

    Igor:

    Ik geloof dat de deuren en de raamkozijnen van het kippenhok (van het internaat voor de dove kinderen in Solwezi) ook van Mukwa is vervaardigd. Een pak van mn hart ;) Meteen al lekker bezig. Hou vol! Heel veel groeten aan Brenda en natuurlijk aan Mr. Jipila, de andere docenten en last but not least de kinderen!

  • 15 September 2005 - 10:13

    Mayke:

    LIeve Ronald
    Mama wenst je heel veel succes aldaar. Ze had een lief briefje van Brenda gehad.
    Ik heb jouw bericht voorgelezen en is blij dat de eerste dagen goed zijn verlopen.
    Ze houdt kontakt. Zoen van haar.

  • 15 September 2005 - 15:35

    Karlijn:

    Tja, Wageningen...ik heb eens een neef van Brian ontmoet in Lusaka die een onderzoek had gedaan in Wageningen en ik voelde me erg met hem verbonden totdat hij zei dat hij het zo fantastisch vond hoe de Nederlanders met de bio industrie omgaan, lekker efficient, goedkoop dieren houden, dat wilde hij ook wel, gloep...is toch niet mijn eerste associatie met Wageningen. Affijn, Forestry mensen zullen wat ecologischer in elkaar steken.

    Gisteren interview gehad met FAO mensen. Ze willen per 1 november iemand in Lusaka hebben, ben je er dan nog? Zoenen terug voor wie ze hebben wil :-)

  • 16 September 2005 - 20:26

    Wim En Gretha:

    Hallo Ronald, Leuk om je belevenissen zo te volgen.We wensen je veel succes met alle ondernemingen en we hopen dat er weer een goed resultaat wordt neergezet.
    Groetjes uit Zeeland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 348261

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: