Nog eentje dan........ - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Nog eentje dan........ - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Nog eentje dan........

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

09 November 2005 | Tanzania, Zanzibar

...... want we hebben net een heerlijke boottocht gemaakt op de dhow van de eigenaar van het internetcafe. Toen bij terugkomst bleek dat hij geen wisselgeld had, heb ik maar wat minuten "talktime" gekocht. De boottocht met de dhow (holle boomstam catamaranboot met zeil van oude rijstzakken) ging naar het rif waar ik samen met Brenda en Jacqueline heb gesnorkeld. Prachtig die natuur onder water. Voor Jacqui was het haar eerste zee-ervaring. Leuk is dat om dat mee te maken. Die superenthousiaste uitingen!
Superenthousiast is Patrick ook: hij ligt op bed te dromen over al het moois hier en of hij nog wel echt aan het werk wil.......
En superenthousiast is ook John over het boek wat hij over China aan het lezen is...
En superenthousiast is ook Jos aan het schrijven in zijn dagboek: dat moet hij straks echt gaan uitgeven. Het is leuk en enerverend geschreven. Je kan haast niet geloven dat we dat allemaal hebben meegemaakt in vier weken tijd.......
Maar ze hebben wel iets gemist: varen met de dhow! En omdat het zeiknatte warme zeewater rondspatte is er geen enkele foto van genomen. Het is dus alleen voor ons geheugen!
Er werd nogal wat gereageerd op de vorige mail. Niets aan de hand hier hoor: de wiet-dealer is al vertrokken dus vandaag gaan we een zuivere, schone avond tegemoet om morgen heerlijk, helder de terugreis te aanvaarden. Tenzij ik mijn E-ticket niet krijg toegestuurd: dan zit er weinig anders op dan mijn verblijf in Tanzania te verlengen...... goh, wat een straf.......

  • 09 November 2005 - 11:28

    Floortje Vink:

    Ronald, vlieg jij tegelijk met papa terug?
    Ik heb namelijk een brief naar de purser gestuurd die de vlucht van papa retour vliegt naar Amsterdam omdat ik de vlucht zelf niet kon aanvragen. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat papa alleen terug vloog.
    Als je wel ook meegaat email me dan even je volledige naam met voorletters en de rest van jullie reisgenoten want dan geef ik dat nog even door aan mijn collega via een fax naar haar hotel. Wie weet krijg je dan nog wat extra aandacht (nooit weg toch!?)
    mijn mailadres is: floortjevliegt@klmcabincrew.nl

    ps ik wil ook een keer mee met jullie

    lieve groet van floor

  • 09 November 2005 - 11:38

    Geke:

    Blij te lezen dat julie het ook naar jullie zin hebben. Ik zit nog in Stonetown en vertrek morgen naar het noorden van het eiland voor een paar dagen strand, ik vermaak me nog wel ff....

    Bedankt voor de gezelligheid in de trein en succes met alles!

    Groetjes, Geke

  • 09 November 2005 - 18:29

    Lia Vink:

    hallo hallo daar,dit is echt de laatste keer.
    Ik betwijfel of julle dit bericht in Zanzibar of Tanzania nog zullen lezen.
    Maar tot gauw, tot vrijdagmorgen. Take care mannen.Goede vlucht.
    PS
    Volgens de reisgegevens van John komen jullie met de KL 571 thuis, maar ik heb diverse malen gekeken op de teletekst naar hetzelfde vluchtnummer en die kist kwam dan om plus minus kwart VOOR zeven aan. Als jullie op tijd vertrekken rekenen we dus dat jullie om plus minus kwart VOOR zeven aankomen.
    Ik ben er in ieder geval.
    Lia

  • 09 November 2005 - 19:36

    Bas Vink.:

    Kan echt niet wachten Pa tot ik je weer in m'n arm
    kan houden. En al je verhalen en beelden kan zien en aanhoren. Vraag
    of ze daar wel voorzichtig doen en dit blijven doen.

    Take care mates, Bas..........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 347933

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: