Zaterdag weer niets gelezen! - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Zaterdag weer niets gelezen! - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Zaterdag weer niets gelezen!

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

02 Oktober 2005 | Zambia, Solwezi

Door iedere reis een boek mee te nemen heb ik nu al een voorraad opgebouwd. Echter, ik kan geen prioriteit geven aan het lezen van deze boeken. "Luiers voor Namibië" zit in mijn rugzak die ik altijd bij me heb: het lukt niet om er tijd voor vrij te maken. De verveling slaat niet toe. Wie weet nu Hugo is vertrokken....??? Die hebben we nét uitgezwaaid: inclusief het éérste exemplaar van een "Piet Hein Eek"-stoel. (zie foto)
Gisteren, zaterdag, was een dag zoals iedere dag in Afrika: niets volgens planning. We waren uitgenodigd op een bruiloft: 14.00 uur op de receptie. En ja hoor, wij waren er een uur later en nog was het bruidspaar er niet. Wat bleek: een begravenis in de kerk had voorrang gekregen en het bruidspaar kon dus niet 'smorgens trouwen. Dan maar 'smiddags en de receptie "wat" later. Uiteraard bleven we "wachten" tot het paar met gevolg binnenkwam: iets over vieren! De muziek was zoals het hoort in Afrika: keihard, vals en krakend! Toen de ceremoniemeester het woord nam bleef de DJ de echo aanhouden en was het gewoonweg niet te verstaan. Wel een ervaring rijker: veel dansen door veel keurig gekleedde bruidsmeisjes en bruidsjonkers. Die zitten daarna ook op het podium naast het bruidspaar. Met allerlei ceremonie komt de bruidstaart binnen, daarna komt één van de jonkers dansend binnen met een groot mes om de taart aan te snijden, vervolgens wordt die ook weer verdeeld onder de naaste familieleden en krijgen wij ALLEMAAL te eten door langs een buffet met grote potten te lopen. Het was nog lekker ook! Voor ons een voordeel, want het geplande etentje konden we cancellen.
De aangetrouwde nicht van Brenda was er ook en die had aan het einde een goed voorstel: "Laten we mijn man ophalen en gezellig naar het feestterrein bij de waterval gaan. Daar is life-muziek en een miss-verkiezing!" Strak plan en zoals jullie op de foto kunnen zien hadden we het toppie naar de zin. Helemaal toen even vóór twee uur de winnaar bekend werd gemaakt: zoals Hugo al had voorspeld werd het Natasha! Hij heeft er wel kijk op: je kan zien dat zijn vriendin Vivianne ook in die wereld vertoefd! Die foto's staan op de camera van Hugo, dus wie geinteresseerd is in Natasha en de acht andere kanditaten: neem contact op met Hugo. Dinsdag is hij weer in Nederland!
Nu ga ik naar mijn eigen huisje om de administratie bij te werken en aan het einde van de dag gaan we zwemmen om daarna het tekort aan slaap van de afgelopen nacht in te halen. Prettige zondag allemaal!

• 02 Oktober 2005 - 08:10

Ilya:

leuk hoor, zo'n bruiloft!! zoals altijd, te laat:P:P veel plezier met t zwemmen vanmiddag!! alvast weltrusten:P xxxx ilya

• 02 Oktober 2005 - 12:32

Mayke:

He, Ronald
    Dat ziet er puik uit die bruiloft. Prachtige kleding allemaal.
    Grappig dat een bruiloft wijkt voor iets anders. Dat is hier niet voor te stellen he?
    Ik zit nu bij mama en ben jouw laatste brieven aan het uitprinten, zodat mama alles kan volgen.
    Ik ben erg benieuwd naar de stoel! Zit ie ook goed?
    Je bent nu zonder Hugo, maar....vast niet alleen!
    Geniet lekker en als het lukt...veel leesplezier!
    Liefs Mama, Iris en Mayke

• 02 Oktober 2005 - 15:23

Wim En Gretha:

Hallo Ronald, We krijgen het gewoon niet bijgelezen joh! Volgens ons ben jij de beste gebruiker van deze site om mensen op de hoogte te houden. Maar wel heel leuk het ga je goed verder! Groetjes uit een waaierig/buiig Zeeland.

• 03 Oktober 2005 - 17:44

Jose-Marie:

Jij maakt wel enorm veel mee hoor! Remco is ook steeds erg nieuwsgierig naar jouw verhalen. Mama heeft hier net Hutspot gegeten. De hartelijke groeten; ook van haar.