Kerstgroet - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Kerstgroet - Reisverslag uit Heemstede, Nederland van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Kerstgroet

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

25 December 2005 | Nederland, Heemstede

Lieve vrienden van "Eigen Benen",
namens onze vrienden en vriendinnen in Zambia wensen wij u allen een bijzonder Kerstfeest. Daarnaast wensen wij u uiteraard een ontspannen eind van dit onvergetelijke jaar en een gezond 2006.

Nadat wij (John, Patrick, Jos en ik) terug waren uit Solwezi, en de Kerst dichterbij kwam, kregen wij vanuit verschillende hoeken mooie aanbiedingen voor hulp in Zambia. En met name hulp voor de kinderen. Dit zal mede ondersteund zijn geweest door de schokkende beelden in de media. Achtereenvolgens kwamen bij ons op het netvlies: WORLD AIDS DAG, de ramp in India en de omstandigheden waaronder weeskinderen in Kongo leven.

Met dit bericht willen wij iedereen bedanken die het jaar 2005 gemaakt hebben tot wat het (bijna) geweest is. En willen wij de vrienden bedanken die hun gedachten en daden alweer op de toekomst hebben gericht. Zo is er door vrienden een doos met speelgoed en kinderkleding naar Solwezi gestuurd. De weeskinderen van Kilelabalanda zullen verrast zijn als zij na de Kerstvakantie op school terugkomen. Door andere vrienden is er geld gestort naar Oom Harry voor een aantal muskietennetten voor de dove kinderen in het internaat. Gisteren kregen we het verzoek van vrienden om een aantal muskietennetten te sponsoren voor de weeskinderen op diezelfde school.

De aandacht richt zich op de kinderen, en dat is fantastisch! Als we ervoor zorgen dat de kinderen minder kans lopen op malaria, dan lopen ze ook minder kans om levenslang invalide te zijn of nóg erger, te overlijden.

Meer dan driekwart van de kinderen op de Kilelabalanda schoolt zijn wees. Soms betalen grootouders of anderen Zambianen in hun omgeving. Maar vaak niemand! De school is opgezet door welwillende Zambianen. Geen overheidsschool. Alles wat je daar ziet is bijeengeschraapt uit giften van locale bedrijven en fondsen uit het buitenland, zoals onze vrienden. Daarvoor uw dank.

Uiteraard blijft onze stichting "Op Eigen Benen" Zambia zich vasthouden aan de doelstelling: het op "eigen benen" helpen van jong volwassen invaliden. Hugo gaat in februari terug om het project "MUKWA" (een écht Piet Hein Eek stoel voor verkoop in Nederland laten produceren door invalide meubelmakers in Solwezi) te laten slagen. John en Ronald zullen daarna weer steun geven aan de projecten in Solwezi en Kasempa. Kinderen én invaliden zijn in de ontwikkelingslanden zwaar achtergesteld. Zij hebben onze hulp hard nodig: wáár deze kinderen en invaliden dan ook wonen!

Gezellige dagen en tot de volgende update.

  • 25 December 2005 - 18:29

    Floor Vink:

    hoi Ronald!
    Je bent en blijft druk en interessant bezig, lees ik. Fijne dagen gewenst en voor het nieuwe jaar al het goeds. Wie goed doet, wie goed ontmoet!

    Lieve groeten Floor en Jasmijn

  • 26 December 2005 - 14:30

    Lottie Van Zwol:

    Ronald en vrienden prachtig alle aandacht die jullie het afgelopen jaar gaven aan de minderbedeelden in Solwezi. Goed ook de aandacht voor de weeskinderen van de Kilalabalanda school. Zelf ben ik bezig mijn kast uit te ruimen en ga dan 2 a 3 dozen lakens met de zeepost naar de school sturen. De cd met hun kinderliedjes wordt zeer binnenkort opgenomen. De studio is betaald en het wachten is nu op de juf die terug moet komen van de Copperbelt.
    Allen een goed en gul 2006 toegewenst!!

  • 26 December 2005 - 18:10

    Bas Vink.:

    Was de x-dagen bij John & Lia en mijn zus Floor en
    haar dochtertje Jasmijn.

    Ook weer een aantal verhalen van pa gehoord en mij beseft dat ik blij ben dat ik aan dit project mee doe.

    All the best for the new yaer, Your sincerely,
    Bas Vink...............

  • 29 December 2005 - 11:08

    Igor Lemmen:

    Hoi Ronald,

    2005 was (en is) een geweldig jaar. Ik ben zelf voor het eerst in Zambia geweest en ik heb gemerkt wat een verrijking het is om zo je horizon te verbreden. Ik zie je de 30e. Gaan we lekker door de duinen stuinen en uitgebreid bespreken wat achter en voor ons ligt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 347900

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: