Drukke Nederlanders - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Drukke Nederlanders - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Drukke Nederlanders

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

29 Oktober 2005 | Zambia, Solwezi

Er wordt veel gereageerd op onze website. Het valt veel vrienden op dat we veel doen: da’s waar. Gisteren ook zo’n dag. Prachtige ervaringen tijdens een bezoek aan de mijn.
'sMiddags gingen John, Oom Harry en Ronald als bestuur van de Stichting "Op Eigen Benen" langs op het marktcentrum. Dé stoel werd in elkaar gezet en een groepsfoto van het bestuur inclusief ons overleden erelid Henk.
Daarna enkele gesprekken met de bouwers van mijn huis over de voortgang als ik weer in Nederland ben. Vervolgens vlak voor het donker wat inventaris gekocht van een reeds bestaand guesthouse om daarna nog een gesprek te hebben met Chief Kanongesha. Hij gaf toestemming om foto’s op internet te zetten mits ik ook zijn statieportret op het net zou zetten. Die foto heb ik gekopieerd en zal ik trachten bij dit bericht in te voegen.
De dag was nog lang niet om: de Nederlanders genoten bij elkaar nog na van de enerverende dag met een borrel, sigaartje en geïmproviseerde en toch heerlijke maaltijd.
Doordat het schema erg vol was is de overnachting in Mutanda komen te vervallen: helaas! Want slapen in de bush is een heuse ervaring voor ons verwende Nederlanders.
Nu maken we ons klaar voor de trip naar Kasempa. Daar hebben we overleg met ruim zestig invaliden, de plaatselijke Chief en bestuurders van de overheid.
Wordt vervolgd.

  • 29 Oktober 2005 - 09:14

    Jasmijn En Omalia:

    lieve nederlanders,wat een prachtige foto van de chief en van jullie.Goed ook dat Henk er bij staat.Veel suc6 met jullie bezoek vandaag, volgens mij hebben jullie daar 36 uur in een dag ipv 24 als ik allemaal verneem wat er door jullie wordt georganiseerd. Jasmijn wordt ongeduldig om mijn schoot want ze wil het filmpje nog een keer zien met OpaJohn en de kindjes die voor hem zongen.
    lieve groeten vanuit Hillegom dikke kus van jasmijn xxxx

  • 29 Oktober 2005 - 09:14

    Jasmijn En Omalia:

    lieve nederlanders,wat een prachtige foto van de chief en van jullie.Goed ook dat Henk er bij staat.Veel suc6 met jullie bezoek vandaag, volgens mij hebben jullie daar 36 uur in een dag ipv 24 als ik allemaal verneem wat er door jullie wordt georganiseerd. Jasmijn wordt ongeduldig om mijn schoot want ze wil het filmpje nog een keer zien met OpaJohn en de kindjes die voor hem zongen.
    lieve groeten vanuit Hillegom dikke kus van jasmijn xxxx

  • 29 Oktober 2005 - 09:25

    Bas Vink:

    Beste John, Harry & de
    rest,

    Leuk John dat je al echt
    opgenomen bent in de groep. Ben 'n weekend bij Lia & Jasmijn en vermaak me natuurlijk. Doe nog
    steeds maar voorzichtig.

    Bas..............

  • 29 Oktober 2005 - 11:08

    Wim En Gretha:

    Hallo Ronald, Nu je verveeld je geen minuut merken we. En wat een geregel allemaal. Succes ermee. Groetjes uit een warm Zeeland!

  • 30 Oktober 2005 - 10:33

    Bas Vink:

    Ja dit is voor jullie
    echt afzien heb ik wel
    gelezen. Leuk dat de
    ploeg hecht is, dit maakt
    zulke projecten mogelijk.

    Bas.......

    PS take still some care.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 347900

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: