Eerste vergadering met John - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Eerste vergadering met John - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Eerste vergadering met John

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

25 Oktober 2005 | Zambia, Solwezi

Dit stukje dagboek is voor de belangstellenden die de Stichting “Op Eigen Benen” Zambia een warm hart toedragen. John krijgt geen tijd om te acclimatiseren. Nog geen halve dag in Solwezi en direct een vergadering met de invaliden en het bestuur van de Zambiaanse invalidenbond.
Nadat John zichzelf had voorgesteld was het de beurt aan de invaliden. Daarna eerst de historie afgeloten om met een frisse kijk de toekomst tegemoet te gaan.
In de vergadering zijn enkele belangrijke beslissingen genomen. Zoals het opzetten van een soort fonds voor de leden van de H.D.A. (Holland Disabled Association). Iedere invalide van Solwezi en omgeving kan lid worden en betaalt dan een maandelijks lidmaatschap van K5000,- (nét geen euro). Hieruit worden dan aan de leden leningen verstrekt en cursussen betaalt. Aan iedereen werd persoonlijk gevraagd of ze dat bedrag wel konden ophoesten. Want niet betalen, betekent einde lidmaatschap.
Oom Harry benadrukte nogmaals dat het er ons, de Nederlandse stichting, om te doen is om ZOVEEL MOGELIJK invaliden te helpen. We willen niet in Solwezi blijven hangen en daarom gaan we ook zaterdag naar Kasempa (200 kilometer verder!!) om daar een groep van ruim zestig invaliden te woord te staan.
We gaan door met ons werk, in de geest van Henk: zoveel mogelijk invaliden op “eigen” benen te helpen.
Nu gaan we wijn, bier en vlees inkopen om vanavond een goed afscheidsfeest van Evelien en Greg te kunnen vieren. In Nederland allemaal een gezellige herfstachtige avond met de gordijnen dicht en de open haard aan: wij zitten dan buiten in de korte broek te zweten...........

• 25 Oktober 2005 - 14:29

Kitty Hoedjes:

Nou, da's ook best lekker hoor als 't niet regent.Herfstlucht ruikt fris i.e.g.
    Wat doen jullie ontzettend vééél...

• 25 Oktober 2005 - 14:36

Lia Vink:

Hi schat,
    Wat leuk om je weer aan het werk te zien nu in Zambia achter de vergadertafel. Je polo shirt kleurt leuk bij het tafelkleed.hihi
    Ik wens jullie voor vanavond een gezellige maaltijd. De rest op de mail van het Kolbe huis
    lieve groeten vanuit een zeer herfststig Nederland

• 25 Oktober 2005 - 16:04

Bas Vink:

Te gek dat vader John 't
    toch maar even doet en
    gedaan heeft. John vertel
    ze ook natuurlijk dat jij
    ook 'n invalide zoon hebt.

doe voorzichtig, ik kan
    niet zonder jou.

De mazzel uit regenachtig
    Nederland.

Bas............

• 25 Oktober 2005 - 19:49

Rob:

Beste mensen van de Stichting, er wordt in onze reactie op jullie berichten natuurlijk veel leuke onzin geschreven, ook door mij, maar ik wil jullie toch even een enorm compliment maken voor jullie fantastische "op eigen benen" initiatief.

Zo......... en dan nu weer de leuke onzin :-)

• 25 Oktober 2005 - 19:55

Rob:

"P" 1,5 week lang foto's met nog steeds dezelfde kleren aan...... vanaf vandaag kan je gerust gaan zwemmen, ze komen echt niet meer dichtbij die kroko's.

• 25 Oktober 2005 - 20:44

Dave:

Leuk zo'n zambanaanse maat, neem m eens mee altijd gezellig. Vergeet je de holandbanaanse maten niet p je ziet er trouwens erg uitgerust uit op die foto's dat kan niet hoor. Ronald moet jullie wel een beetje in de gaten houden zie ik al. Maar goed weer dat ik er niet bij ben. Werkse he. Groetjes uit de regen.

• 28 Oktober 2005 - 20:59

Liesbeth:

Een zeer bekend gezicht John tussen de zwarte afrikanen! Het doet me denken aan Gambia!!!!
    Lies.