De derde donderdag - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu De derde donderdag - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

De derde donderdag

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

30 September 2005 | Zambia, Solwezi

tjonge, jonge wat vliegt de tijd. Alweer de derde donderdag in Zambia achter de rug. 'sMorgens samen met Hugo naar de twee huizen gefietst die Brenda en ik aan het bouwen zijn. Die huizen zijn voor de verhuur, zodat ik in de toekomst wat lokale munten heb om mijn tijd hier door te brengen.
Daarna een ontmoeting met de voorzitster van de "Voice of Women". Deze club dames zijn allemaal HIV-positief. Ze legt me uit wat de club doet, zowel aan uitleg over preventie als aan verkrijgen van medicatie.
Ik krijg ook een boekje met voedingsvoorschriften. Door gebruik van deze voeding is het leven voor een Aids-patient draaglijker en wordt het ook verlengd. Het is uiteraard geen medicatie. Agness legt uit dat de medicatie voor de meesten niet te betalen is. Dus dan maar doorleven met de dood voor ogen. Weten jullie dat het hier gaat om 15 Euro per maand! Als er vrienden zijn die hier een kans zien om andere mensen op de wereld te helpen dan hoor ik dat wel.
Voor nu is het sluiten van deze mail en gaan we op weg naar de eerste visvangst bij de groep weduwen. Later meer.

  • 30 September 2005 - 07:11

    John Vink:

    Ronald en Hugo,
    succes met vissen bij de dames. Gaat ons project naar jullie zin?

  • 30 September 2005 - 20:53

    Ilya:

    heeey paps!! leuk dat je het zo leuk heb!!;) goed hè, dat ik een reactie schrijf op je stukje!! ik denk wel aan je hoor:P maar ik heb zoooo veel huiswerk en so's en proefwerken dat ik niet heel veel tijd heb om je lange teksten te lezen. Dus net heb ik de laatste 4 gelezen, zodat ik towg weer een beetje bij ben. leuk dat je huisje zoo cool wordt. maar ga er maar niet wonen hoor!! haha (wel in de vakantie in zambia, maar niet voor altijd....:P) of bedoelde je dat niet??? xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 347615

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: