De derde donderdag - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu De derde donderdag - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

De derde donderdag

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

30 September 2005 | Zambia, Solwezi

tjonge, jonge wat vliegt de tijd. Alweer de derde donderdag in Zambia achter de rug. 'sMorgens samen met Hugo naar de twee huizen gefietst die Brenda en ik aan het bouwen zijn. Die huizen zijn voor de verhuur, zodat ik in de toekomst wat lokale munten heb om mijn tijd hier door te brengen.
Daarna een ontmoeting met de voorzitster van de "Voice of Women". Deze club dames zijn allemaal HIV-positief. Ze legt me uit wat de club doet, zowel aan uitleg over preventie als aan verkrijgen van medicatie.
Ik krijg ook een boekje met voedingsvoorschriften. Door gebruik van deze voeding is het leven voor een Aids-patient draaglijker en wordt het ook verlengd. Het is uiteraard geen medicatie. Agness legt uit dat de medicatie voor de meesten niet te betalen is. Dus dan maar doorleven met de dood voor ogen. Weten jullie dat het hier gaat om 15 Euro per maand! Als er vrienden zijn die hier een kans zien om andere mensen op de wereld te helpen dan hoor ik dat wel.
Voor nu is het sluiten van deze mail en gaan we op weg naar de eerste visvangst bij de groep weduwen. Later meer.

• 30 September 2005 - 07:11

John Vink:

Ronald en Hugo,
    succes met vissen bij de dames. Gaat ons project naar jullie zin?

• 30 September 2005 - 20:53

Ilya:

heeey paps!! leuk dat je het zo leuk heb!!;) goed hè, dat ik een reactie schrijf op je stukje!! ik denk wel aan je hoor:P maar ik heb zoooo veel huiswerk en so's en proefwerken dat ik niet heel veel tijd heb om je lange teksten te lezen. Dus net heb ik de laatste 4 gelezen, zodat ik towg weer een beetje bij ben. leuk dat je huisje zoo cool wordt. maar ga er maar niet wonen hoor!! haha (wel in de vakantie in zambia, maar niet voor altijd....:P) of bedoelde je dat niet??? xxxxxxxxxxxx