ZOMERKONING - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu ZOMERKONING - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

ZOMERKONING

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

17 September 2010 | Zambia, Solwezi

Lieve vrienden,
Om maar weer eens een unieke titel te gebruiken............op de foto zul je zien waarom! In NL gaan jullie naar de herfst toe, bladeren vallen, Kerstgedachten, speculaas, gluhwein, etc... en hier op het zuidelijke halfrond is het tijd voor lente, nieuwe blaadjes ontluiken aan de takken en het mooiste van alles is dat er VEEL aardbeien zijn: de echte zomerkoningen! Het veld beneden aan de termietenheuvel doet het geweldig goed. Mede omdat de termieten geen beschuit en suiker hebben! Dus alle aardbeien blijven over voor ons: wij voelen ons ook zomerKoning en zomerKoningin! En dat blijft nog even, want we hebben er inmiddels veel ingevroren!
En dan ons huis in aanbouw op de achtergrond van de aardbeien. De andere foto's geven een zicht van voorterrein en achtertuin. Op de achtertuin foto zie je midden-achterin ons huidige huis. Het feit dat we hier mogen leven geeft ons een koninklijk gevoel, te midden van verse aardbeien en nog veel meer fruit, groenten en kruiden wat de natuur ons zomaar geeft.
Brenda is in Lusaka inkopen voor de winkel doen. En gaat nu ook naar een markt in Congo om daar Braziliaans haar te kopen: over internationale handel gesproken! Dat haar is helemaal in en wil je de beste winkel blijven, dan moet je ook bijblijven met de trends.
De bouwvakkers zijn inmiddels startklaar, dus ga ik eens zien of alles gaat zoals we afgesproken hebben. Jullie allemaal een gezellige dag en we zullen wat warmte jullie kant opsturen.
Love and care,
Ronald

• 17 September 2010 - 07:00

John En Antje:

Prachtig en een rijk gevoel, dat is pas echte rijkdom als moeder aarde vruchten geeft in samenwerking met water,lucht en mens. De zon brengt het vuur en dan is er iets prachtigs gebeurd. Dankbaarheid is dan ook een prachtig en terecht gevoel.
    Liefs van John en Antje, wij oogsten met dankbaarheid appels en peren. Ik geniet!

• 17 September 2010 - 07:19

Paul En Hanny:

Leuk die verslagen allemaal te lezen!
    Heerlijk dat jullie daar zo genieten en helemaal geweldig zomerkoningen in je eigen tuin, hartelijke groeten uit Heemstede

• 17 September 2010 - 07:57

Trudy:

lekker...........

• 17 September 2010 - 13:11

Geke:

jammie.... kun je er een paar naar Lusaka sturen?

• 17 September 2010 - 16:45

Hans&Marielle:

Hi Brenda en Ronald, geweldig om te zien hoe het allemaal groeit en bloeit, maar dan ook in de meest overdrachtelijke zin!
    Fijn om te lezen hoe het allemaal gaat. We zijn erg druk geweest. En hebben verzuimd te reageren op mails. Excuses daarvoor. Alle voorstellen van afgelopen zomer zijn wat ons betreft acc. Jullie gaan tenslotte over de bijdrage..
    Knuffels van hier, herfst, regen, open haard (dat is een lichtpuntje)
    Groetjes Hans&Marielle

ps. het is toch wel een Hollands aardbeienras? en nu de courgettes nog...

• 18 September 2010 - 13:39

Mama:

wat een mooie grote ,eet ze. maar wat is het huis alweer ver.
    tot skipe

• 18 September 2010 - 13:46

Mayke En Iris:

Mmmmmmm....ziet er goed uit. Hier is het aardbeienseizoen alweer bijna voorbij...
    Geniet maar van die zomerkoninkjes...Je voelt jezelf vast ook koning in zo'n paleistuin! Prachtig! Liefs

• 25 Oktober 2010 - 07:57

Iet Kroon:

wat ziet alles er lekker
    zomers uit.
    hier krijgt alles al