GEDACHTE: DIPLOMA VOOR GOED OUDERSCHAP? - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu GEDACHTE: DIPLOMA VOOR GOED OUDERSCHAP? - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

GEDACHTE: DIPLOMA VOOR GOED OUDERSCHAP?

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

05 Juli 2009 | Zambia, Solwezi

Lieve vrienden,
Bestaat er een diploma voor goed ouderschap? Of is dat de waardering die de kinderen je geven door de middelbare school goed te doorlopen, zonder te blijven zitten, met goede cijfers en met fijne vrienden. En dit alles ondanks de lastige puberteit! Zonder nu teveel op mijn eigen schouder te kloppen, ervaar ik dit gegeven als een belangrijk “diploma”.
Dion en Ilya hebben in de afgelopen dagen hun diploma voor respectievelijk VMBO en VWO op het Coornhert Lyceum mogen ontvangen. Zij zijn trots: ik ook! Om ook de waardering naar hen te kunnen uitspreken en tonen ben ik even naar Nederland gevlogen en heb de diploma uitreikingen bij kunnen wonen. Hoe kun je als ouder gelukkiger zijn dan te ervaren dat je kinderen ook gelukkig zijn?
Voor alle drie (Aniek ontving haar HAVO diploma al drie jaar geleden) is aan het Coornhert Lyceum een einde gekomen. Ook voor ons gezin is een einde gekomen aan de “periode Heemstede”. Yolanthe en Dion gaan verhuizen naar Rockanje.
Dion gaat daar de HAVO doen.
Ilya blijft nog even in de omgeving en wordt opgenomen in het gezin van een vriendin. Zij neemt een tussenjaar om te werken en met die ervaringen de juiste studierichting kiezen.
Aniek zal in 2010 in Breda haar studie aan het NHTV afronden.
Eerst zullen we in augustus drie weken vakantie vieren in Tanzania en Zambia. Samen met Brenda en Viola gaan we van elkaar genieten op het bounty eiland Zanzibar en uiteraard nog een week bij ons thuis in Solwezi.
Woensdag vlieg ik samen met Dion naar Zambia. Hij zal zijn zomervakantie bij Brenda en mij doorbrengen. De gedachte om samen met mijn zoon naar huis te reizen laat mijn bloed nu al sneller stromen! Het leven is prachtig!
Zoals jullie begrijpen ben ik dus even in Nederland. Te kort om met alle vrienden en familie contact te hebben. Da’s jammer. Gelukkig gaat Dion proberen om bij ons thuis de Skype-telefoon te installeren. De opdracht voor het plaatsen van een schotel voor de noodzakelijke satelietverbinding is al gegeven. Uiteraard laat ik jullie weten wanneer deze unieke vorm van communicatie mogelijk is!
Tot Skype!
Liefs en aandacht, love and care,
Ronald

  • 05 Juli 2009 - 09:03

    Annelies:

    groot gelijk, ronald.geniet maar van je kids en van nederland,goede reis naar huis en hoop wel tot de volgende keer!
    gr

  • 05 Juli 2009 - 18:18

    Jose:

    Hallo Ronald, gefeliciteerd met Llya en Dion. Wij weten hoe het voelt want Madelon is ook geslaagd op Hageveld. Gaat nu naar Leiden toe. Weer een andere fase in het leven. Genieten jullie straks maar heerlijk in Zanzibar en thuis. Dikke kus Jose en Harry

  • 06 Juli 2009 - 07:31

    De Vosjes:

    Hoi die Ronald, Van harte gefeliciteerd met het behalen van de diploma's van je kids! Wij kennen nu ook dat gevoel want Raoul is ook heslaagd voor zijn HAVO diploma en gaat nu door naar VWO om vandaar uit naar de Universiteit te gaan voor Diergeneeskunde. Een heel trots gevoel inderdaad. Debbie is ook over naar de tweede klas dus we hebben een heerlijke vakantie straks. Heerlijk ook dat de kids bij je komen voor de vakantie. Geniet ervan en tot schrijfs

  • 06 Juli 2009 - 08:45

    Brigitte:

    wat een lief berichtje weer. ik heb begrepen dat Skype geweldig is..... ik ben benieuwd. rob heeft een portable met een ingebouwde camera, hoe verzin je het?

    liefs, mooie zomer, rob robbert en brigitte

  • 06 Juli 2009 - 15:31

    Paul Otto:

    Wat leuk om steeds berichten van je te lezen. Enige tijd geleden had ik ook een reactie gegeven maar verder geen antwoord van jou. Ik heb een nieuwe Avensis Wagon 2.0 Executive Business besteld (wordt pas oktober geleverd) bij Dijksman in Haarlem en mijn huidige Avensis Wagon 2.4 goed in kunnen ruilen.
    Na mijn hartoperatie (4 byepasses en hartklep-reparatie)vond ik het leuk om weer een nieuwe auto te kopen.
    Met jou gaat het ook goed zie ik. En je bent gelukkig met je Brenda.
    Leuk hoor! De hartelijke groeten van Hanny en Paul Otto uit Heemstede. Nederland.

  • 06 Juli 2009 - 20:00

    Paul Otto:

    Beste Ronald ik vergeet je te feliciteren met Ilja en Dion met het behalen van hun diploma.
    Dion stuurde mij een berichtje via Hyves en zei dat je op zoek was naar mijn e-mailadres. Ik heb het hem doorgegeven. Hierbij nogmaals info@oti.nl
    Groetjes Paul Otto

  • 12 Juli 2009 - 14:01

    Mam:

    het verhaal is goed heb erveel van mogen meevoelen.
    de foto zegt me veel, dat begrijp je .
    tot de volgende brief...
    liefs mam

  • 15 Juli 2009 - 13:26

    Carry Visser:

    Late reactie, maar vond het heerlijk te lezen hoe goed het allemaal gaat. Gefeliciteerd! en een fijne vacantie, hartelijke groeten en liefs, Carry

  • 09 Augustus 2009 - 07:20

    Mo:

    Dag lieverds even een kleine krabbel vanuit het Bredase. Fijn te horen dat de kids geslaagd zijn.. toch maar mooi he zo'n geschenk ze hebben dr hard voor gewerkt. nog 4 weken en ik heb eindelijk (voor 2e keer) dit jaar vakantie. heb rondreis al gemaakt nu een rust vakantie met veel boeken.

    Als je in de winter in Nederland bent evt hoor ik het graag en hoop ik je weer te zien.

    Groetjes en heel veel liefs aan Brenda en jou

    xx mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 347539

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: