Gezin in Solwezi - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Gezin in Solwezi - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Gezin in Solwezi

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

19 Juli 2007 | Zambia, Solwezi

Lieve familie en vrienden,
Op bijgaande foto kunnen jullie zien dat het aantal blanken in Solwezi verdubbeld is. De kinderen zijn nu bijna een dag in Solwezi, hebben geslapen in ons huisje, gebadderd in het op houtskool opgewarmde water en hebben hun behoefte gedaan in de pit-latrine, ofwel een gat in de grond. In de eerste week Zambia hebben we met elkaar al heel veel meegemaakt en ervaringen opgedaan. Ook voor Brenda was het namelijk de eerste keer dat ze in Livingstone was en daar de Victoria-waterval in volle glorie heeft ervaren. Een ander hoogtepunt waren de olifanten die voor onze auto de weg overstaken. Een volgend hoogtepunt, of eigenlijk dieptepunt, was het moment dat we met de auto vast zaten in het wildpark. Allemaal uitstappen om de auto lichter te maken (spannend in zo'n wildpark), wat duwen en uiteraard de stuurmanskunst van Eric zorgden ervoor dat we weer loskwamen en met een verhoogde hartslag veilig de uitgang konden bereiken. Wie is de chauffeur Eric zullen sommige lezers zich afvragen? Eric is de zoon van Chris en Henk Weijers. Samen met zijn vrouw Caroline en dochter Sophie bezoeken zij Zambia en zullen ze aanwezig zijn op de bruiloft (alweer volgende week zaterdag!!!). Zij reizen onafhankelijk van ons: we hebben het wel zo gepland dat we elkaar hier en daar ontmoeten. En zo ook in Livingstone. Daar voelde Brenda zich na een dag ook een blanke, in de auto tussen zeven van die mzungu's! Dan is het wel heerlijk om een auto te hebben waar zoveel mensen in kunnen.
Deze dagen zijn beredruk in de voorbereiding naar de trouwdag. Niet veel tekst dus dit keer: gewoon even laten weten dat het hier goed gaat!
Na de trouwerij meer nieuws.
Liefs, love and care,
Aniek, Ilya, Dion, Brenda en Ronald

• 19 Juli 2007 - 12:48

ANGIE:

hay ronald..ik heb je ge smsd klopt dat nummer wel..kun je mij contacten aub..!!

je kent mijn mobile..
    angie liefs

• 19 Juli 2007 - 15:06

Igor:

hi BaRon,

the real mzungu in the real Africa... Ik heb jou op mijn beurt gemailed. Snap dat je druk bent maar wil je toch even kort reageren...? Heb cruciale info nodig van jou ;)

Heel veel groeten aan Brenda en de vier 'kleintjes'...

• 19 Juli 2007 - 17:04

Brigitte:

wat is het toch bijzonder om via het internet te corresponderen en de foto's te aanschouwen. jeetje, niet prettig om zo vast te zitten, midden tussen de wilde dieren! gelukkig is alles goed gegaan. geniet en veel sterkte met alle voorbereidingen!

liefs Brigitte

• 20 Juli 2007 - 12:13

Lottie:

Hallo Ronald,

Nou dat wordt een spannende tijd t/m de 28ste!! Succes met de laatste loodjes en geniet van je kinderen. Ik zal voor je duimen en zie uit naar de eerste foto's van D-day!!

• 20 Juli 2007 - 15:01

Mam:

Goed een berichtje te krijgen van je. Hoe hebben de kinderen het gehad? Viel het mee of tegen? Laten jullie iets van je horen. Kus mam

• 21 Juli 2007 - 09:07

Hey BaRon And BaBren:

It is really great that you are all together now!!! Enjoy it very much, because before you know it it's over.
    I wish you the greatest day next saturday!! And hope you will be as lucky as possible!
    Big kiss en much love Remco and Nynke

• 29 Juli 2007 - 19:13

Hans En Riekje:

Hoi Ronald. We zijn nog steeds de klap niet te boven, maar toch gefeliciteerd!!
    groeten.
    hans@dsolution.biz