Ook in Europa geweest. - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Ook in Europa geweest. - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Ook in Europa geweest.

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

31 Maart 2006 | Zambia, Solwezi

Eindelijk, na vier dagen kunnen we weer online. Even een kort verhaaltje. Want net als met het Emailen gaat het met heel veel andere zaken anders dat je verwacht, laat staan anders dan dat je het in de planning hebt gezet. Zo ook met het electra voor de huizen. Dat gaat allemaal op z'n Afrikaans. Niets volgens afspraak. Dus overal moet je achteraan. Dat doe ik dan ook: én met plezier!
Er is nu een nieuwe manager bij ZESCO (Zambian Electricity Company). Een goed geschoolde man. Ik was er al eerder deze week en vandaag bij hem langs om beklag te doen over de exhorbitante verhoging van de maandelijkse rekening voor het Holland Shopping Center. Prima gesprek met hem en hij vroeg me begrip voor de situatie hier in Solwezi. Ook zei hij mij dat hij wist dat het in "onze" westerse wereld heel anders eraan toe gaat. Hij was één keer in Europa geweest. Uiteraard vroeg ik hem in welk land hij dan geweest was. Zijn antwoord was heerlijk en om hem in zijn waarde te laten heb ik hem niet verbeterd: "Four weeks for training in Japan."
CU later!

  • 31 Maart 2006 - 15:08

    Ilya:

    whaha!! dan is ie dus niet egt goed geschoold!:p
    xxxx

  • 31 Maart 2006 - 15:49

    Jose:

    Ja heerlijk he

  • 31 Maart 2006 - 16:22

    Aart Mak:

    Gaat lekker zo.
    Als je bereid alles anders te zien dan je gewend bent, dan gaat er idd een wereld voor je open!

    Ik volg je, Aart

  • 31 Maart 2006 - 18:39

    Harry Swaak:

    lk lees je verslagen met veel plezier.

  • 31 Maart 2006 - 19:33

    Hetty:

    Wat een echt africaans verhaal.Reizen geeft een nieuwe kijk op waar je vandaan komt. Hopelijk valt de stroom niet uit en blijft het licht voor jou branden.

  • 01 April 2006 - 07:35

    Bas Vink:

    Ronald,

    Tsja, hier in Holland doet alles 't gewoon als je dat wilt.

    Take care, Bas......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 347625

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: