Wit strand, koraal en koperen ploert! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Wit strand, koraal en koperen ploert! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Wit strand, koraal en koperen ploert!

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

08 November 2005 | Tanzania, Zanzibar

Dromen komen uit. Wat een prachtstuk natuur zover van de bewoonde wereld. Er is hier echt helemaal niets! Hoewel, ik zit nu te internetten in een krotje opgetrokken uit koraalsteen met een supersnelle telefoonlijn. Je kunt hier alleen geloven als je er zelf bent. De armoe lijkt hier heel groot: maar de vis die de jongens met hun speren binnenhalen wordt goed betaald. De inwoners van Zanzibar hebben het goed. Hier aan de overkant is een echt postkantoor! Lachen, want we kochten er de laatste postzegel die voor het buitenland gebruikt wordt. Dus er moet nieuwe voorraad worden aangerukt vanaf de enige plaats op het eiland: Stonetown. Da's 67 km afstand waarbij je eerst 10km over een weg op het koraal moet rijden. Je hele gestel wordt op de proef gesteld.
De koperen ploert brandt hier hevig en het is dan ook bloedjeheet. Er liggen geeneens lakens op het bed. Gewoon in je blootje onder de klamboe, grote ventilator op de hoogste snelheid en dromen maar..........
We klagen zeker niet: het ontbijt is geweldig, de muziek alleen regae, de boys alleen rasta, de drank alleen met alcohol, de sigaretten alleen met wiet. Wij zijn de enige klanten in het guesthouse: de twee locale gasten niet meegerekend.
Ik moest doorgeven dat we het allezes reuze hebben, dus geen zorgen thuis! Of de klanten van Patrick wel kunnen worden afgebeld, want hij heeft voorlopig geen zin om een spijker in een stuk hout te slaan. De lome regae-omstandigheden hebben hem in de greep. Misschien dat het na een dag of twee in Nederland tot hem doordringt dat hij hier alleen maar terug kan keren als hij weer wat geld verdiend........ En zo ken ik er nog een die die gedachten moet opbouwen.......
Beste mensen, tot in Nederland, want dit zal de laatste zijn...... toch.....

PS: bedankt voor alle steun via mail, internet en SMS die wij na de diefstal mochten ontvangen.

  • 08 November 2005 - 14:32

    Dorine En Peter:

    lekker relaxen na de toestanden van de afgelopen dagen. We nemen aan dat je dus een paspoort hebt kunnen regelen?!?!?! onze update is weer naar iedereen onderweg dus die vind je wel. Wij zitten niet aan de wiet of de alcohol, maar hebben het ook erg naar onze zin. Groetjes uit schitterend Chiang Mai
    en een dikke knuffel Dorine en Peter

  • 08 November 2005 - 16:56

    Floortje Vink:

    Jeetje ronald, wat een verhaal zeg over die beroving. Wel balen voor je. Gelukkig dat je nu daar zit.
    maar oooh oooh,.... wiet en alcohol!!!????
    Doen jullie wel een beetje tranquillo,.. ik weet namelijk precies hoe dat gaat.
    Nou ja, geniet er nog maar even van.
    Doei lieve pap, tot vrijdag xx

  • 08 November 2005 - 17:11

    Lia Vink:

    Jeetje ben ik weer niet de eerste.
    Heerlijk toch dat jullie zo genieten!
    John, voor jouw nog 2 nachtjes + 1 in de plane.
    Voor mij nog 3 nachtjes en dan komt mijn vent weer terug. Jippie
    Hoe kan ik je herkennen?
    Ben je bruin geworden haha
    Liefs en kus voor John en de garoeten voor RG, Jos en Patrick.
    Tot vrijdag allemaal.
    Take Care!
    P.S Vat geen kou, want slapen zonder pyjama? voor die Ollanders dat is wennen!
    En jammer dat ik nu geen ansicht ontvang uit Zanzibar. maar ik heb geen zin strafporto

  • 08 November 2005 - 19:43

    Bas Vink...........:

    He, daar jullie wereld-
    onderzekers, ik hou ook
    van reggea als julie dat
    maar weten en zorg dat
    Johhny-boy, maar tof thuis komt vrijdag. En jullie natuurlijk al the LUCK
    in Africa, ps ik luister nu
    naar Bob Marley:Could you be loved !!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 347574

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: