Alweer november! - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu Alweer november! - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

Alweer november!

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

02 November 2005 | Zambia, Solwezi

’t Is alweer een paar dagen geleden dat er iets van ons vernomen is. Dat kan kloppen! Allemachtig wat hebben we het druk. Iedereen kent dat wel: nog éffe op het laatst dit en dat regelen. En dan met de logistiek van Zambia......... wij Nederlanders zitten elkaar goed op te fokken en kunnen ondanks dat toch nog tijd vinden om een échte hollandse borrel met elkaar te drinken.
Vandaag was het de school voor weeskinderen, de school voor de doven, overleg met de invaliden, overleg met het nieuwe bestuur, overleg met de werkers op de bouw van het huis, afscheid nemen van alle dierbaren, afscheidsborrel met de invaliden, eten met z’n allen in Kolbe House, koffers inpakken, stoel uit elkaar halen en netjes inpakken, waterflessen vullen (vaste taak voor Big Boss Joss) voor de lange reis van morgen, nog effe de laatste foto’s op CD branden, nog effe een internetberichtje maken, etc...... alles ff snel en gauw. We zijn al klaar om op Nederlandse bodem te landen (maar niet heus).
Hoogtepunt voor mij (Ronald) was toch echt het bezoek aan de school voor weeskinderen. Wát een enthousiasme. En als je dan ziet hoe de kinderen die er intern zitten mogen/moeten slapen......... Mensen, wat kunnen wij tevreden zijn!
De kinderen gaan een CD opnemen met Zambiaanse kinderliedjes. Via de Zambiaanse Vereniging in Nederland zal er straks promotie zijn. En de netto winst is voor de school, ofwel voor de weeskinderen. De school heeft geen subsidie: het is een privé-project van een Zambiaan die getroffen werd door het feit dat veel weeskinderen niet naar school gaan vanwege het gebrek aan geld. Niet alleen omdat onze vriendin Nynke er gewerkt heeft, maar het is écht een superleuke school. Enthousiaste kinderen en leerkrachten die hun vak verstaan: dat kun je aan alles merken.
Zijn er vrienden geïnteresseerd in een CD, stuur dan maar een Email naar ronald@rdegroot.nl en ik zal zorgen dat in het begin van 2006 een CD jullie kant opkomt (tegen een vergoeding uiteraard: die weeskinderen zingen niet voor niets hun kelen schor!).

• 02 November 2005 - 18:39

Lia:

Inderdaad Ronald, je hebt ons de afgelopen periode zo verwend met allerlei berichten en dan een dag geen bericht op de site.!Ik wist dat het jullie deze dagen zeer zeer druk hadden/hebben vanwege jullie vertrek naar Tanzania en Zanzibar.
    Dus wat mij betreft het is je voor de volle 100% vergeven. A.s zaterdag hebben wij ook een kleine Zambia bijeenkomst.Bea komt naar de Van Tets, gezellig. Nog sterkte met het afscheid nemen van allen die jullie dierbaar zijn en ik hoop jullie op de trip ook te kunnen volgen.
    VEEL PLEZIER.
    Lieve groeten vanuit Hillegom.

• 02 November 2005 - 20:20

Mia:

alles gelezen, dagboek goed te volgen. Ik zal Lia bellen voor a.s. zaterdag. Met je zussen naar de kerk geweest om kruisje op te halen van vader Jacques, daarna soesje. Veel liefs, knuffel Mama

• 02 November 2005 - 20:21

Mia En Jose-Marie:

Goede reis voor allen. Tot 11 November.

• 03 November 2005 - 11:29

Rob:

Hèèè, Big Boss Joss, bij mij maak je de flessen alleen maar leeg.

• 03 November 2005 - 16:35

Bas Vink:

Ja, wat je zegt dan hebben wij in nederland het als
    paradijs op aarde.

Dat van je camera of fototoestel vonden ze natuurlijk prachtig zoiets
    hadden ze nog nooit gezien.

Bas..............