P&J zijn hier! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu P&J zijn hier! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

P&J zijn hier!

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

15 Oktober 2005 | Zambia, Lusaka

Beste mensen, wat leuk was het om onze vrienden van de luchthaven op te halen. Je kan hier zo prachtig vanaf het platform de vliegtuigen zien aankomen en dan daarna de reizigers van de trap af zien komen. Die zie je dan door de dikke, warme tropenlucht heen ploeteren: gaaf! Tussen al die Zambianen was ik de enige blanke, dus na een scherpe, harde fluit was het uitgebreid zwaaien. We zijn d'r!

Patrick en Jos hebben een prima vlucht gehad en hadden na een paar boterhammen met pindakaas zin om meer van Lusaka te zien. Via het Italiaans hospitaal, waar kinderen met lichamelijke afwijkingen worden geopereerd, reden we met de taxi naar Buseko-market. De houtbewerkingsmarkt van Zambia. Arbo en veiligheid zijn hier geen onderwerp. Zoals de verlengsnoeren vele tientallen meter lang op de meest vreemde manieren aan elkaar zijn geknoopt: het is vet lachen! En dan ook nog over de meters dikke hopen zaagsel. Je weet niet waar je kijken moet om niets te missen van dit spektakel.

Nu zitten we in het internetcafe om de ervaringen met Nederland te delen. Straks lekker een biertje, sigaartje, voeten in het koude zwembad en vroeg naar bed. Morgen om vijf uur start de bus zijn motor om ons in sneltreinvaart naar Livingstone te brengen.

Tot de volgende mail!

  • 15 Oktober 2005 - 16:30

    Dave De Bruin:

    Erg leuk om te lezen dat het goed is gegaan met patrick en jos. Ik ben patrick z'n vriend en collega.Ik zal af en toe even lezen wat er allemaal gedaan en gebeurd is, erg leuk. Heel veel plezier daar, zet patrick en jos maar hard aan het werk daar, is goed voor ze. M.v.g Dave

  • 15 Oktober 2005 - 16:51

    John & Frieda:

    hallo,ik ben john vriend van P&J.
    ik ga cker een paar x per week deze site ff checken.
    wil graag weten hoe het Piet & Jos afgaat in dat warme afrika.blij dat de reis goed is verlopen.
    Nou veel klus plezier allemaal,en de groeten uit Haarlem

  • 15 Oktober 2005 - 22:10

    John Vink:

    het het is hier nu ruim over twaalfen middernacht
    leuk bericht toch! zie er meer dan naaar uit1 was even bij Bas om over zijn perikelen te praten maar hier over later!
    ik wens jullie veel plezier in Livingstone!
    ga er volgens voorjaar met Lia en Bas heen (misschien inclusief OH) groeten John En Lia en Bas
    p.s. Ook de groeten van mijn kleinkind Jasmijn

  • 16 Oktober 2005 - 08:00

    Bas Vink:

    Zo he, wel professioneel allemaal. Kunnen jullie
    wel op mijn vader letten?

    Bas.........

  • 16 Oktober 2005 - 08:08

    René Van Rijn:

    Goedemorgen. Ik ben een collega van P. Het is mooi dat de reis goed is gegaan. Zo te lezen is de houtbewerkingsmarkt echt iets voor P en J.
    Nou, aan het werk dan maar. Veel plezier! René

  • 16 Oktober 2005 - 09:44

    Rob:

    fijn dat het goed met jullie gaat, veel plezier op de safari, zorg dat de juiste mensen vooroplopen want het oude vlees moet eerst op.
    groet, je schoonzoon.

  • 16 Oktober 2005 - 09:52

    Bea:

    Hallo J&P ik ben blij dat jullie goed zijn aangekomen en mis jullie, wat goed dat jullie al zoveel gezien hebben. Ik ben nu bij sas, rob en jimmy en ga gezellig brunchen.
    liefs Bea.

  • 16 Oktober 2005 - 09:59

    Saskia:

    Hallo ik ben de dochter en zus van j&p. Alles is goed gegaan ik had ook niet anders verwacht.Nog veel reisplezier en denk om de souvenier (geintje). liefs sas

  • 16 Oktober 2005 - 10:02

    Jimmy:

    Hallo leeuwen j&p nemen jullie voor mij een klein leeuwtje mee. jimmy

  • 16 Oktober 2005 - 10:07

    Wilton:

    Enig om op deze manier reis te volgen.Kijk goed uit en geniet van alles wat jullie zien.
    Hartelijke groeten aan allen.Rie,Wilton

  • 16 Oktober 2005 - 10:20

    De Van Schietjes Van 39:

    Hallo ,wij zijn buren en tevens familie van P&J Wij maken ons erstig zorgen over Piet en Jos gaat het wel goed daar,zonder onze controle met al dat loslopend wild.Want denk er om dat ze lekker smaken!Blij dat de reis goed is gegaan en dan nu.... werken maar! We blijven op de hoogte via jullie site. Groetjes Ome frank, tante Irma in Mike

  • 16 Oktober 2005 - 12:24

    Igor:

    Wow. Ja Livingstone. Erg prettig stadje. Gaan jullie naar Jolly Boys? Kan ik aanraden... En raften natuurlijk...

    Je gaat al hard naar de 10.000 pageviews toe Ronald! Klasse...

    Ik wil ook even reclame maken voor mijn Zambia pagina's. Heb ik meteen een stok achter de deur om mijn ervaringen van de laatste twee weken erop te zetten. Surf naar igor.waarbenjij.nu

  • 16 Oktober 2005 - 15:06

    Dave:

    He ik las daar iets over souveniers, goed idee P vergeet je maten niet hé Caoi

  • 16 Oktober 2005 - 15:37

    Teun:

    Leuk om weer te lezen, Joke en ik willen ook wel eens daar naartoe.
    Patrick kan ik mijn brommer meenemen?

  • 16 Oktober 2005 - 18:53

    Iwan Regelink:

    Ik ben een vriend van Patrick en wij vinden het heel bijzonder en goed wat jullie daar allemaal doen! We willen jullie heel veel klusplezier toe wensen!!! Groet Pleun&Iwan

  • 17 Oktober 2005 - 10:22

    Kitty Hoedjes:

    Ronald Ronald; je bent me d'r eentje!Véél succes en mazzel met alles.
    (We wachten nog steeds op het contract van de ns...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 347591

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: