IMAGINE............... - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu IMAGINE............... - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

IMAGINE...............

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

19 Juli 2014 | Zambia, Solwezi

ONMENSELIJK!!!! Nouja, het is eigenlijk een verkeerd gekozen woord. Het is MENSELIJK! Het menselijk ras is de meest destructieve diersoort op deze planeet en we moeten ons allemaal schamen. Mensen die elkaar vermoorden om welk recht?? Een vliegtuig wordt uit de lucht geschoten. Een vliegtuig vol met mensen die niets met de onzinnigheid in oost-Oekraine te maken hebben. Natuurlijk, het raakt je midden in je ziel omdat er vele Nederlanders inzaten, mensen die via de media allemaal een gezicht krijgen, hele gezinnen in een keer uitgewist, mensen die op weg waren met de goede bedoelingen om het HIV-AIDS virus in de wereld uit te roeien, graag geziene ondernemende mensen met een bloemenzaak of restaurant, leerlingen die met hun grootouders op vakantie gingen, etc.......
En het is niet alleen narigheid in Oost-Oekraine. Denk aan Zuid-Soudan, de eeuwenlange strijd in Gaza, de gruwelen in Syrie, de rebbelen in Nigeria, en zo kunnen we nog tientallen plekken op onze planeet aanwijzen.
Mijn koppie blijft maar malen: zal dit dus altijd maar doorgaan? Is dit dus MENSELIJK? Staat er nu helemaal niemand (of wij allemaal tegelijk) op die al die idioten eens aan banden legt? Wordt het geen tijd dat wij mensen onze hersenen gaan gebruiken om nu eens elkaar de ruimte en respect te geven in plaats van idealen met bloedvergieten te bereiken.
Wat heb ik dan een geluk om zowel in Nederland als in Zambia te mogen genieten van vrijheid en rust. Besef ik dat wel altijd?
Ik pak mijn iPod, ga achterover in het gras liggen, kijk naar de blauwe lucht, draai op de kiesschijf tot ik John Lennon gevonden heb, denk aan mijn vader, Henk, Heleen en vele andere die ons zijn voorgegaan en luister..................”Imagine”………stel je voor………..”there’s no countries………all the people living life in peace….……all the world live as one!!”

Voor de liefhebbers de volledige originele tekst:
Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Living for today...

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Living life in peace...

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Sharing all the world...

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

• 19 Juli 2014 - 08:23

Monique:

Dag lieverds

triest is het allemaal. Zaterdag had mn nichtje feestje van dr vriend en nu is hij er niet meer zat idd in het vliegtuig. Oneerlijk allemaal!

Xx

• 19 Juli 2014 - 11:51

Lily:

♥♡♥

• 19 Juli 2014 - 13:48

Petra:

You're not the only one!
    xxxPetra

• 19 Juli 2014 - 21:21

Rob:

Als je die beelden op het nieuws van zaterdag zag: Rutte die echt boos is, en terecht, en vervolgens beelden van zo'n arrogante overbewapende separatist die doet of hij bij een attractie staat.
    "Maak maar een afspraak als je nog een keer wilt kijken."
    En dan Poetin die doet alsof hij van niets weet, met zijn draaiboek waarin staat dat Rusland nooit ergens schuld aan heeft.

Te erg voor woorden.

Ik hoop echt dat deze trieste gebeurtenis een keerpunt is in de oplopende spiraal van ellende in de wereld. Ik hoop van harte dat de wereldleiders met hun kwaliteiten kans zien om dit kwaad aan te pakken.

Natuurlijk, verbeteren van de wereld begint al in je eigen straat. Dat doen wij ook, maar daarmee hebben wij onze Nederlandse en buitenlandse totaal onschuldige slachtoffers niet terug.

Overal is wel eens wat, maar ik ben dankbaar voor wat we hebben, ook al zit het wel eens niet mee.

Wij leven mee met alle betrokkenen.

• 19 Juli 2014 - 21:57

Ronald:

wanneer Rutte de kans zou krijgen, dan zou hij Poetin vele zweepslagen geven! Goed dat "wij" onze tanden laten zien! De waarheid moet boven tafel en de nabestaanden moeten waardig afscheid kunnen nemen van hun geliefden.

• 20 Juli 2014 - 14:09

Jeannette:

Je hebt helemaal gelijk, Ronald!
    liefs van je oude buurmeisje

• 20 Juli 2014 - 20:57

Mayke:

Voel me geraakt door je woorden, lieve broer.
    Begrijp het soms ook allemaal niet en de waarom vraag komt regelmatig naar boven.
    Ook ik ben dankbaar voor wat wij hier in Nederland en jullie in Zambia hebben, maar leef erg mee met de nabestaanden die maar moeten zien te dealen met het geslagen gat en hun verdriet.
    Veel liefs van je zus,xxx

• 21 Juli 2014 - 13:24

Kees:

De onderste steen moet boven. Rutten heeft helemaal gelijk!. Voorlopig overheerst de pijn van de onmacht.
    De machteloosheid om deze waanzin te voorkomen en uit de wereld te helpen. Moed houden! Maar het lijkt steeds moeilijker. Toch!

• 21 Juli 2014 - 20:59

Marjolijn:

Mooi geschreven........zou het ooit ophouden al die oorlogen? Ik begrijp er niks van........zoveel doden in al die landen en dagblad eeuwenlang. En nu deze onschuldige mensen weer..........