PROUDLY DUTCH ZAMBIAN - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu PROUDLY DUTCH ZAMBIAN - Reisverslag uit Solwezi, Zambia van Ronald Groot - WaarBenJij.nu

PROUDLY DUTCH ZAMBIAN

Door: Ronald de Groot

Blijf op de hoogte en volg Ronald

30 April 2013 | Zambia, Solwezi

Zeker weten: trots om Nederlander in Zambia te zijn! De kleur oranje zit ook in de zambiaanse vlag en ik zat de hele dag voor de buis te genieten in een oranje T-shirt en Brenda die mij steeds aankeek en zei: "Woowwh, you can really be proud to be Dutch!" Het was een historische dag en zo voelen wij dat hier zeker. We hebben de formele inhuldiging samen met ons personeel gekeken en ze begrijpen nu waarom ik alles zo precies wil hebben..... ;-)
De opnames waren super, de emoties dropen van onze kleine beeldbuis af. Stel je voor wanneer wij ook een 40 inch flatscreen zouden hebben!
Maar goed, we hadden echt de hele dag vrij gehouden om er helemaal bij te kunnen zijn en toen de Koning en de Koningin op het balkon stonden met mama Beatrix had ik het idee dat ik achter hun stond en ook over het plein heen keek. Daarom de foto bij dit artikeltje.
Lieve lezers, en we zijn ook trots dat het allemaal zo gezellig en vredig verliep. Mensen die tegen het Koningshuis zijn snappen het toch niet. Ik ben ervan overtuigd dat Willem Alexander en Maxima Nederland NOG beter op de wereldkaart gaan zetten dan we nu al staan. Zij zijn de superambassadeurs voor ons kleine landje, maar grote natie!
Denk nu niet dat ik terugkom naar Nederland. Zambia is nu mijn thuis en ik prijs me gelukkig dat beide landen een sociaal, veilig en goed leven bieden.
Geniet allemaal nog na van deze dag!
Sweet dreams en lieve groet,
Ronald


  • 01 Mei 2013 - 07:42

    Marjolijn Bakhuis-Willems:

    Het was een fantastische dag!! Fijn dat jullie mee konden genieten.

  • 01 Mei 2013 - 21:13

    Ed Kenter:

    Ha Ronald,
    Je hoeft niet in Nederland te zijn om de sfeer te proeven.Van Japan tot Argentinie, van Australie tot Canada, over de hele wereld keek men mee en genoot men. Eindelijk een dag geen mopperende Nederlanders. We gingen even boven het maaiveld, van doe maar gewoon. Ik genoot van de grandeur, van het vertoon.
    We krijgen geen Zonnekoning. onze nieuwe koning is van deze planeet.
    Geniet met Brenda in Zambia
    groet Ed Kenter

  • 01 Mei 2013 - 21:20

    Henri & Tieneke:

    Ha Ronald & Brenda, leuk om jullie berichtje te lezen! Wij zijn 's avonds nog even langs het feest geweest en vooral genoten van de HEERLIJKE bitterballen en Nederlandse kaas! Hopelijk tot ziens in mei,
    Liefs, Henri & Tieneke

  • 01 Mei 2013 - 23:17

    Jose:

    Wij hebben ook enorm genoten. Hebben in een sloep door de grachten van Amsterdam gevaren. En heel veel herhalingen gezien vandaag. Heerlijk nagenieten. Dikke kus.

  • 02 Mei 2013 - 10:37

    Dorine En Peter:

    He vriend, het zal je niets verbazen dat wij niets hebben meegekregen, hier in Sina.
    Wel gehoord dat het mooi was van het thuisfront. Hier zowaar vanmiddag slecht weer terwijl we vanmorgen nog liepen te puffen. Vanacht weer de trein in (rijden keurig op tijd!) naar xi'an van het terracotta leger. Dikke knuf van ons voor jullie X

  • 03 Mei 2013 - 09:56

    Mayke:

    He, lieve broer en schoonzus
    Goed te horen dat jullie het goed konden volgen. er waren wel beelden uit Kenia, hoe zij het vierden, maar Zambia was er helaas niet bij. Was er niet een feestje voor jullie? Wij hebben hier lekker genoten van een oranje Leiden, goed weer en 's avonds bij vrienden lekker buiten eten. Regelmatig wat beelden opgevangen. wat zag Maxima er mooi uit in haar blauwe jurk. Wil ik ook! Geniet ze van elkaar en veel liefs van Mayke en Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Nederlander (Bollenstreek!) van geboorte en opvoeding. Sinds begin 2007 woon ik met mijn Zambiaanse vrouw Brenda en onze dochter in Solwezi (Zambia). De drie kinderen uit mijn eerste huwelijk wonen in Nederland: de hoofdreden om eens per jaar naar Nederland te vliegen. Met onze kapsalon, nagelstudio, kweken en verkoop van planten en verhuur van woningen in Zambia komen wij aan de kost. Mijn activiteit in toerisme is zeer kleinschalig. Bij ons huis hebben we een vakantiehuis/cottage met grote tuin te huur. Mensen die geinteresseerd zijn in vakantie en reizen door Zambia kunnen altijd contact opnemen: en niet alleen om Solwezi te bezoeken. Ik adviseer met veel plezier trips in heel Zambia!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 976
Totaal aantal bezoekers 347364

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2011 - 12 Juni 2015

Wonen én leven in Zambia

Landen bezocht: